Pages

السلام عليكم

Thursday, April 8, 2010

Sayang Awak

xtau nk tulis ape.. cume bleh kate.. sedih.. nk nangis je rase..
need someone right now 4 sharing..
but.. xde..
xpe2.. tahan dulu.. jgn ngis lg ye..
=)
knp la mdh sgt air mata ni nk kuar..
huhu...

ingat nk share ngn awk.. tp awk ngh chat ngn kakak awk.. xkn nk ggu.. xpela.. simpan dulu ye..

sedih sorg2 dlu.. nt bru kgsi..
=)

ala.. knp lah xleh thn..
='(

awk.. sy syg awk.. sy brniat baik..
mgkin krn dosa2 sy..
ape yg sy smpaikan kat awk, xsampai..
xterkesan..

sy mitk maaf..
serius sy ckp.. sy btol2 syg awk..
sbb awk la kwn baik sy mse sek dlu..
kite slalu berkepit kn..
mane ade sy..,ade la awk..
mane ade awk.., adela sy..
=(

bile awk bgtau mslh awk kat sy..
sy cube sbaik mgkin tk tenangkan awk..
tp sy berjaye ke..?
die tu kawan baik sy jgk.. die kawn baik kite..
sy pn syg die jgk..
tp ssh..
msti awk kliru kan.. nk dgr ckp sy ke die..

awk.. sy syg sgt swk..
tp xtau mcm mane..
awk rase x sy syg awk..??
='(

sy tmbh sedih ble bce blog a.ali irSedikit Perkongsian ; Jika itulah yang kamu harapkan
Ini adalah Sebuah kisah tentang dua orang sahabat yang telah lama tidak bertemu. Suatu hari mereka kembali bertemu disebuah tempat, pertemuan ini membuat keduanya begitu bahagia, mengingat keduanya Ini adalah sahabat yang sangat erat hubungannya.

Mereka pun saling berbincang, bergurau senda, dan bernostalgia tentang kisah indah persahabatan mereka di masa lalu, hingga akhirnya pembicaraan mereka sampai kepada kehidupan mereka saat ini .

Lalu salah satu dari mereka bertanya kepada sahabatnya,

“ Mengapa hingga hari ini kau belum menikah?"

"Aku ingin mencari wanita terbaik untuk menjadi isteriku,"

"Lalu apakah kau telah menemukannya?"

"Dulu, aku pernah bertemu dengan seorang wanita, dia adalah wanita yang cantik dan cerdas, hingga aku yakin dialah yang terbaik untuk menjadi isteriku, namun setelah mengenalnya cukup lama, ternyata dia adalah wanita yang sombong. Aku tidak jadi menikahinya kerana dia bukan wanita terbaik untukku. Setelah itu, aku kembali bertemu dengan seorang wanita yang cantik, baik, solehah, dermawan & rendah hati. Hatiku mengatakan dialah wanita terbaik yang telah dipilihkan Allah untukku".
 "Lalu mengapa kau tidak menikahinya?".

Ia terdiam sejenak saat sahabatnya menanyakan hal itu, tak lama kemudian barulah ia kembali buka suara dan mengatakan :

" Kebelakangan ini barulah ku tahu, ternyata ia sedang mencari laki-laki terbaik utk menjadi suaminya".

Pengajaran kisah ini, sebelum kita mencari yang terbaik, jadilah yg terbaik lebih dahulu. Kerna lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik. Begitupun sebaliknya.

nk je sy hantar kat awk yg ni..
tp bile sy tringt ape yg die kte kat sy..
sy xjd hntr..
sy isaw nt die pk sy cube nk rosakkan sglanye..
awk mst brthu die kalu sy hntr kn..

sy sdih.. sy nk yg trbaik tuk awk..
apa kan daya sy..
sy lemah..
sy hnya mmpu brdoa yg trbaik tu awk..

cmne ni..
hati sy sakit skg..
tmbh skit ble thu masalah awk nih..
='(

awk.. maafkn sy ye kalu sy trslah ckp,
guriskan hati awk..
sy xpndai nk ckp cmne..
tp sy nk awk tahu..
sy nk yg trbaik tuk awk..

.........................................................................................................................
ntah pa pe mgrut pg2 bute nih..
huhuh..
='(

2 comments:

ZiErWa zAiNaL said...

salam..oit..npe?

huda said...

salam. mslh2.. huhu.. doakan huda erk..