Pages

السلام عليكم

Tuesday, August 7, 2012

DeJaVu

what is it??
tertanya2 apa tu dejavu? benda kah? peristiwa kah? or anything else. 
tak pernah tahu pun kewujudan perkataan ni. 
xtau la kalau saya selama ni duk bawah tempurung kan.

then, ade 1 cter ni tajuk dejavu di Kinabalu.
saya tengok cter tu, (after cter tu dh tamat la). Dalam cter tu ade la beberapa kali perkataan tu disebut.
but i can't catch up what is mean by dejavu.
jd ia mengganggu saya untuk memahami jalan cerita tu dengan baik. 

till one day, i asked someone maksud dejavu ni.
after that, "ooohh.. tu ke maksudnye.." hihi.. 
dia bgtau dejavu ni adlh peristiwa yg berlaku 2 kali atau pn peristiwa yg hmpir same berlaku pada waktu yg lepas. 
hurm.. peristiwa yg kita rase pernah terjadi atau berlaku dlm kehidupan kita sebelum ni.
siap dgn contoh lg.. so good.. thanks 4 the explanation.. 
saya rase saya pernah melalui dan merasai dejavu ni before. 

i'm not sure, dikatakan dejavu ni adalah bahasa Perancis, yang bermaksud pernah dilihat. hurm..
okkey.. I got new word. 

tambah 1 perkataan baru untuk diri saya.      (^_^)


2 comments:

Zierwa Zainal said...

dah hbes dh ke cite tu?ending best x?

Unknown said...

a'a.. dh habes.. huda xtgok kat tv pn.. sbb kat tv cter tu main pkul 7pm. xleh tengok.. huda cari balik kat tenet.. tengok sampai habes.. hihi.. majad tengok cter tu? hehe..
ending die yg lawak.. sbb bg choice kat penonton nk heroin bersama dengan hero yg mane, sama ada nadira brsama dgn ammar atau bersama dgn bazli. yg xbestnye sbb bile bersama dgn ammar, nadira tu mati..
not bad cter nye, tp org kate cter tu ala 1 cter korea yg jln cter lbh krg same ..