Pages

السلام عليكم

Sunday, July 11, 2010

AkhLaK, SiFaT RASULULLAH SAW

firman Allah S.W.T yg bermaksud:
maka dgn sbb rahmat Allah (yg melimpah-limpah) dari Allah (kpdmu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah lembut kpd mereka (shbt2 dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu, maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yg mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bg mereka, dan juga bermesyuaratlah dgn mereka dlm urusan (pperangan dan soal2 keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat untuk membuat sesuatu) maka bertawakallah kepada Allah, ssgguhnya Allah mengasihi org2 yg bertawakkal kpdNya.
{juz 4, surah ke 3, Ali 'Imran, ayat: 159}


mohon kekuatan dari Allah pencipta segala makhluk di muka bumi ini, yg memegang hati2 manusia, yang menghadirkan segala jenis perasaan dalam diri manusia (gembira, suka, marah, benci, cinta, sayang).. Maha suci Allah ats segalaNya.. ku panjatkan setinggi2 kesyukuran atas segala yg Engkau kurniakan, apa yg berlaku dan ape yg akan berlaku.. Allah.. Subhanallah.. berat rasenye.. tp berat lg ape yg ditanggung oleh Rasul2Mu.. sesungguhNya ujianMu adalah untuk menguatkan.. Alhamdulillah..=)
walaupun berat, susah.. cuba hadapinya dgn sebaik mungkin.. Allahuakbar..

alhamdulillah.. setiap kalamMu memujuk hatiku.. menenangkan hambaMu yg dalam keresahan..Alhamdulillah.. Subhanallah..tp kalamMu cukup menggetarkan hati hambaMu yg lemah ini.. Allahuakbar..permudahkanlah segala urusanku ya Allah..

No comments: